Majda - vedoucí prodejny Skibi Kids
Do práce ve Skibi mi nevadí vstávat
Majda Hošková - vedoucí prodejen Skibi Kids
Majda nastoupila do Skibi Kids na začátku roku 2018 jako prodejní asistentka, průběžně ovšem rozšiřovala spektrum svých pracovních činností, až po roce plynule přešla do pozice vedoucí pobočky. Přestože si původně nedovedla představit, že by podobnou práci vykonávala delší dobu, je nyní spokojená a rozhodně nehodlá nic měnit. Naopak se těší, že k jejím kompetencím přibude třeba objednávání zboží, kdy bude mít v tomto ohledu sama na starosti některé z nabízených značek. Ve volném čase ráda jezdí na longboardu a kreslí.
Nabídku ze Skibi Kids nešlo odmítnout
Životopis do Skibi Kids poslala Majda víceméně náhodou. Původně si chtěla si po předchozí pracovní zkušenosti dát měsíční volno a v klidu se rozhodnout, kam chce dál směřovat. Nakonec ve čtvrtek podala výpověď a v pondělí už podepisovala smlouvu ve Skibi.
“Hodně k tomu přispěl pohovor se Zuzkou, to je velmi milý člověk, srší z ní neuvěřitelná pozitivní energie, takže práci ve Skibi vlastně nešlo odmítnout,” vzpomíná Majda. “A jsem ráda, protože se mi tu opravdu moc líbí. Jde o rodinnou firmu, je tu moc příjemné prostředí.”
Majda zároveň oceňuje, že ve Skibi dostala důvěru a odpovědnost v míře, která by v jiné firmě asi nebyla možná. “Člověk se tu učí nové věci, má možnost růstu. Jinde jsem dostávala i víc peněz, ale tady se cítím dobře a jsem ráda, že jsem součástí téhle firmy,” říká Majda.
Konečně si připadám jako člen týmu
Líbí se jí třeba to, že když se přijede podívat do Radotína na stavbu nové firemní prodejny, vždycky se jí někdo z kolegů ujme a udělá jí prohlídku, přestože má spoustu vlastní práce. “Každého tu berou jako člena týmu, dávají mu najevo zájem, zapoujují ho do všech firemních aktivit,” všimla si Majda.
Důležitým faktorem, který přispívá k pocitu spokojenosti ve Skibi Kids, je podle ní i dostupnost majitelů: “Jinde jsem se dostala maximálně k nadřízenému o úroveň výš, tady to mám možnost probrat vše jak s přímým nadřízeným, tak také s majiteli. Prostředí tady je zkrátka mnohem otevřenější.”
Po roce vedoucí pobočky
Po nástupu do Skibi si Majda postupně přibírala další pracovní činnosti, takže po roce dostala nabídku, aby vedla pobočku Skibi Kids.
“Bavilo mě dělat i jiné věci, než jsem měla v pracovní náplni, potřebuju činnost. Takže přechod na vedoucí pozici nebyl žádný velký šok nebo stres,” říká Majda.
Jako vedoucí musí hlavně poskládat směny prodejních asistentek na pobočkách, což není tak jednoduché, protože směny se ve Skibi dělají každému na míru.
“Máme tu maminky s malými dětmi nebo studentky, máme tu zkrácené úvazky, a každý má speciální požadavky na své směny. Někdy musím na obchodě zaskočit sama,” vysvětluje Majda. “Na druhou stranu si svoji práci sama plánuji a řídím, takže se to nakonec vždycky nějak skloubí.”
Iniciativě se meze nekladou
Majda si pochvaluje také to, že pokud má kdokoliv nějaký nápad k chodu firmy, vždycky dostane podporu. Stejně tak si každý může přibrat ke své práci další činnosti, které ho zajímají, nebo v nichž by se chtěl rozvíjet a posouvat.
“Já se teď těším, že brzy dostanu na starost některé značky, z našeho sortimentu, u kterých budu dělat objednávky,” svěřuje se Majda.
Stále se učím
Jako vedoucí pobočky musí Majda vyřešit pokrytí poboček, dělat docházku, pohlídat, aby bylo všechno v pořádku a všichni dělali, co je potřeba. “Hodně řeším s holkama problémy, často se na mě s něčím obrací, a já musím dokonale znát, jak všechno u nás funguje, abych jim byla schopná poradit , když si nevědí rady,” říká Majda.
Rovněž ví, jak důležité je vzdělávání personálu Skibi Kids. “Všichni chodíme na pravidelná školení, na cyklistiku, lyžování, dětské oblečení. Potom se skládají znalostní juniorské zkoušky, po jejichž úspěšném absolvování se zaměstnancům zvedá plat i zaměstnanecké slevy na prodávané zboží.
“Čím hlubší máte vědomosti o zboží, tím lépe se vám pak pracuje se zákazníky,” říká Majda. “Nezbytný je samozřejmě také vstřícný přístup a milé jednání.”
A být vstřícný a milý je rozhodně snazší, když je příjemné prostředí uvnitř firmy.
“Někdy je člověk naštvaný, unavený, není s něčím spokojený, ale na druhou stranu tohle je jedna z mála prací, kam mi nevadí vstávat. Nikdy nejsem naštvaná, že tam musím jít. I když už je to několikátý den v kuse, je to prostě v pohodě.”