Erich Homola - hlavní servisní technik

Erich Homola - hlavní servisní technik

Kola a lyže mne jednoduše baví! 

Erich Homola - hlavní servisní technik

Erich pracuje ve Ski a Bike Centru čtyři roky a zastává pozici jednoho ze dvou hlavních servisních techniků. Kromě vlastní servisní práce má na starosti objednávky materiálu a organizační zajištění servisu. Celkem se servisu kol a lyží věnuje deset let, přestože původně studoval na ČVUT fakultu Biomedicínského Inženýrství. Kola a lyže ho jednoduše baví! 

Servis kola a lyží je u nás formou vztahu ke konkrétnímu člověku

Samotný servis kol je pořád stejný. Co je tady jiné je to, že člověk osobně pozná zákazníky. Mnohé znám už i jménem. Není to anonymní práce na nějakém kole nebo lyžích, je to spíš forma osobního vztahu ke konkrétnímu člověku. U nás se zákazníkům vždycky někdo věnuje osobně, což není ve velkých firmách a běžné a vlastně ani možné.  A i díky tomu není práce stereotypní.

Já osobně znám všechny závoďáky z našeho firemního týmu, znám jejich kola a lyže jako svoje vlastní. Nedávno jsem se seznámil s jedním paralyžařem, kterému jsme mu dělali speciální úchyty na jeho vozík. Tykáme si, je to hrozně fajn a inspirující člověk.

erich1.jpg

I když jsme spolu každý den, jsme schopni jít po práci na kolo nebo pivo

Nikdo mi při práci nestojí za zadkem a neříká mi, co mám dělat. Práci si řídím sám na základě objednávkových formulářů od zákazníků. Když potřebuji jít k zubaři nebo si něco zařídit, domluvíme se předem v rámci týmu, nebo zavolám, že přijdu později. Za dobu, co jsem tady, s tím nebyl jediný problém. Nezneužívám toho a pracovní vztahy tady fungují na důvěře. 

Na servisu je nás šest a jsme schopni jít spolu na kolo, do hospody nebo na koncert, přestože jsme spolu každý den v práci.

Firma mi dokonce umožňuje mít ještě jeden menší pracovní úvazek v jiném cykloobchodě s fixed gear koly a vůbec to nevnímá jako střet zájmů. Bere se to tak, že mě kola baví a chci se kolem nich pohybovat i jinde. 

Mám možnost spolu rozhodovat

Brzy chystáme otevření nového areálu a jako technik jsem byl přizván k návrhu nové dílny. Ono je to logické. Dílnu nemůže správně navrhnout někdo, kdo nedělá servis. Laik - a tím myslím i architekta - si třeba většinou myslí, že čím víc prostoru, tím lépe. Ale pro nás by to znamenalo, že bychom se ulítali. Naším ideálem je mít všechno na dosah na malém prostoru, abychom si při servisu nemuseli pro nic chodit a stačilo se jen otočit. 

Důležité je „chtít“

Stát se hlavním servisním technikem tady nebylo vůbec těžké, protože jsem chtěl. Kdo chce, může se tu rychle zlepšit. Když vidím nějaké školení i mimo zavedený systém pravidelných placených kurzů, domluvím se s majiteli firmy a jdu. Hlavně se tu člověk od začátku dostane k práci, ke které by ho jinde dlouho ani nepustili. A tím se naučíte nejvíc, prostě stačí mít zájem.

Důležité je také to, že vybavení se kterým tu pracujeme, je na hodně vysoké úrovni. Takže nic mi tu nebrání dělat svou práci dobře.

Zuzana Vencourová - spolumajitelka restaurace

Zuzana Vencourová - spolumajitelka restaurace

Majda - vedoucí prodejny Skibi Kids

Majda - vedoucí prodejny Skibi Kids