Zari - vedoucí prodejny Skibi Kids
Tady jsem doma.
Zari Appaková - vedoucí prodejen Skibi Kids
Tmavovlasou slečnu s nezvyklým jménem Zara můžete potkat v obchodě SKIBI hned kousek u Karlova náměstí. Zara pochází z Kazachstánu, ve SKIBI pracuje už 6 let, z toho poslední rok a půl jako vedoucí obchodu.
Když před 6lety hledala práci, ozvala se jí naše personalistka Zuzka, která si ji svým „andělským“ přístupem hned získala a tak Zara kývla i když před tím nikdy jako prodejní asistentka nepracovala. Začínala v pobočce DBK a později přešla do Kotvy. Nejdříve jen brigádničila a postupně přešla na hlavní pracovní poměr se zkráceným úvazkem.
Považovala jsem si, že mi majitelka věří. Ta odpovědnost mě začala bavit.
Když před více než rokem a půl přišla možnost stát se vedoucí nové pobočky, nejdříve o tom neuvažovala a jak sama zpětně přiznává: „lekla jsem se závazku a velké odpovědnosti.“ Ale pak za ní přišla Káča, spolumajitelka a duchovní matka značky SKIBI. „Považovala jsem si toho, že mi Káča věří a že mi nabídla ať si to zkusím a pak se rozhodnu no a už jsem zůstala“, vzpomíná zpětně Zara. „Naráz mě chytlo to, že se o všechno musím postarat…o tým, o prodejnu a ta odpovědnost mě začala bavit.“
Pomáháme si. Majitelům záleží na našem názoru.
A proč Zaru práce ve SKIBI pořád naplňuje? „I když jsme holčičí kolektiv, jsou tady fakt hodný holky; pomáháme si a našla jsem si mezi nimi i kamarádky.“ Mezi další hlavní důvody patří celkové vztahy ve firmě, která je vedena rodinným způsobem. „Majitelé se o nás zajímají a opravdu jim záleží na našem názoru; často pořádáme společné akce a máme i večírky, kde se každý baví z každým a lidi tady jsou hrozně fajn.“ Je například zcela běžné i to, že každý nováček je při nástupu požádán o fotku, která se sdílí ve firemním portálu tak, aby majitelé každého podle tváře znali.
Nabízíme více než jen nákup.
Dalším plusem ve SKIBI je zboží, za které jak říká Zara: “se nemusíte stydět, protože je krásný a kvalitní“…..a hned pokračuje „nabízíme více než jen nákup; hodně našich zákazníků už známe jménem a máme mezi sebou už vybudovanou důvěru“.
Práce ve SKIBI není jednoduchá, protože se musíte naučit hodně informací o všech produktech a taky proniknout do psychologie zákazníka. I tak Zara na závěr říká: „ pořád se cítím naplněná, když můžu zákazníkovi pomoci a když od nás odchází spokojený ať už s nákupem nebo bez něj.“